Przeżywanie emocji jest tak codziennym doświadczeniem jak chodzenie. Kto z nas zwraca uwagę jak chodzi? Wydaje się to takie oczywiste. Jednakże sprawny fizjoterapeuta wiele powiedziałby o naszych potencjalnych problemach obserwując jak chodzimy.
Z emocjami jest podobnie. Nauczyliśmy się z nich korzystać wcześniej niż nauczyliśmy się chodzić. Był czas na to, żeby się do nich przyzwyczaić i nie zwracać na nie uwagi.
Z drugiej strony, zaburzenia psychiczne u podstaw których leżą emocje, tzw. zaburzenia afektywne osiągają największe nasilenie spośród wszystkich problemów psychicznych.
Zgodnie z zasadą lepiej zapobiegać niż leczyć – proponujemy szkolenie dotyczące zarządzania emocjami i wykorzystywania ich do docierania do problemów osobistych oraz pracy z emocjami innej osoby. Szkolenie będzie miało dwa etapy/części.
Pierwszy stanowić będzie wprowadzenie w psychologię emocji. Zostanie przedstawiona istota i rola emocji w życiu człowieka. Ponadto, poznamy sposoby identyfikowania emocji oraz mechanizmy zarządzania nimi.
Drugi etap/część skierowany jest do osób zajmujących się szeroko rozumianym pomaganiem innym. W ramach tej części szkolenia zostaną zaprezentowane sposoby wykorzystania emocji do dotarcia i zrozumienia problemu klienta. Dodatkowo poznawać będziemy techniki i metody pracy z emocjami klienta.